Friday, November 10, 2006

改變嗎?

It took me 6 hours to get into NYC. With $15 ticket, what can you expect?

I've learned to have zero expectation on American public transportation.

「27歲的我,人生是否該有些改變?」On the way to NYC, that was the question that kept looming over my head.

過去兩年的我,日子太沉靜了吧。一個人念書,一個人在校園裡走來走去,一個人坐著電梯又走過Widener D-level長長通到 Pusey Stacks的走道,一直走一直走直到抵達最後頭H的書架。有時候電梯坐著坐著突然會想:萬一電梯一打開不是圖書館,卻是 Dolphin Hotel 中伸手不見五指的漆黑走道時該怎麼辦?

On a second thought, perhaps it'd be better off to be in Dolphin Hotel then Widener's stacks room.

"This is good, but this is merely a limiting choice for you, May-yi," a friend told me. Limiting choice with limiting thoughts. 來到研究所的我不知不覺日子越活越單調,夢想越來越小,理想與熱情﹣不知為何﹣逐漸離我遠去。過去兩年過得安逸,卻也最不知道還有什麼值得去紀念的東西。

「27歲的我,人生是否該有些改變?」

為何只有提起包包,坐上半夜十一點半滿員車廂的地鐵時才有勇氣再次拾起夢想,提起勇氣,甚至是大口呼氣?

未來三天,就好好呼吸吧。做那個熟悉的自己。

有一天我要好好寫寫十七歲深秋去日本的那年。那個在京都的大街小巷一個人穿梭時重新找到自己的故事。自我的發掘就是從那時候開始的吧。

梅ちゃん at 5:08:00 PM

0comments

0 Comments

Post a Comment